dinsdag 15 juni 2010

Dag 10: Las Vegas - Springdale

94F

Zijn we eindelijk gewend aan het tijdverschil en worden we op een redelijk tijdstip (8.00 uur) wakker, hebben we de wekker om 6.30 gezet! Konden we nl. de tweede helft van de voetbal kijken. Nou dat hadden we goed gegokt, we zetten de tv aan en hupla GOAL! Ik heb lekker nog een beetje liggen dommelen terwijl Julian lag te kijken. Toen de voetbal was afgelopen hebben we nog even een uurtje verder geslapen. Het was er gisteren niet meer van gekomen om naar de Gun Store te gaan, dus hebben we dat vanochtend gedaan. Dit is een schietbaan waar iedereen (voor veel geld, maar goed je moet er iets voor over hebben!) kan schieten op een target. Julian nam de Coalition Package/Iraq Paq en ik zat zelf nog te twijfelen. Zo’n schietapparaat is helemaal niets voor mij, maar ja hoe vaak komt het voor dat je de kans hebt om het eens uit te proberen… Dus uiteindelijk toch een meidengun uitgekozen (roze met een Hello Kitty erop, ik geloof een AK-47 (10 bullets) maar weet het niet zeker!) en ik heb het dus ook gedaan. In het Iraq Paq zaten 3 verschillende guns: een M9 pistol (handwapen dat gebruikt wordt door Amerikaanse politie, 20 bullets), daarna een M16 (machinegeweer, 25 bullets) en als laatste een M249 SAW (volautomatisch machinegeweer dat gebruikt wordt door het Amerikaanse leger). Bij elk geweer kreeg je een ander target (Bin Laden of een terrorist). Met het tweede geweer zag Julian niets door het vizier en schoot hij meer in het plafond en de touwtjes/ophangsysteem door (aan allebei de kanten), zodat Bin Laden op de grond viel! Het was heel grappig, maar de instructeur was not amused, want moest het hele systeem weer opnieuw maken. Julian vond het helemaal fantastisch om te schieten en kreeg ook nog een gratis t-shirt. Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, maar het is toch niets voor mij.
Toen de adrenaline weer een beetje gezakt was, zijn we even naar de walmart gegaan om weer wat inkopen te doen. Daarna aan onze rit van vandaag begonnen. We zijn naar Valley of Fire Sate Park gereden. Een heel mooi, vrij onbekend park. Het was vandaag eigenlijk een beetje te warm om er echt van te kunnen genieten (we hebben het 98F (37C) zien worden, maar in de zon voelt dat veel warmer aan). We zijn ook op zoek geweest naar de Fire Wave, maar hebben m niet gevonden (en hadden ook geen puf meer om nog verder te zoeken). Het is wel een heel mooi park, een aanrader. Om een uur of 4 zijn we aan het laatste gedeelte van onze rit van vandaag begonnen: op naar Springdale! Hier kwamen we rond 17.30 aan, maar omdat we inmiddels Utah zijn binnen gekomen is de klok een uur vooruit gegaan dus is het inmiddels 18.30. Dit hotel is ons aangeraden door iemand van het Amerika Forum en we zijn heel blij dat we dit (erg dure) hotel hebben geboekt. We hebben een prachtig grote kamer met balkon en uitzicht op het zwembad. Daarna gegeten en nu zijn we bezig met de was (die zit inmiddels in de droger). Morgen gaan we Angels Landing lopen (ik ben eindelijk van mijn spierpijn van Yosemite af, dus ik kan er weer tegenaan!), we willen toch wel redelijk vroeg opstaan, zodat we niet op het heetst van de dag in het park zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten