Planning

Op deze pagina zal ik voor zover we al enig idee hebben onze planning per dag zetten.

Dag 1 - 5 juni - Van Brussel via Philadelphia naar San Francisco
Dag 2 - 6 juni - San Francisco
Vandaag zullen we waarschijnlijk vroeg wakker zijn. We willen stukken van de 49 mile scenic drive rijden, 's middags (indien lekker weer en niet te mistig) fietsen over de Golden Gate Bridge, 's avonds willen we de avondtour op Alcatraz doen.
Dag 3 - 7 juni - Van San Francisco naar Gilroy (117 miles)
Van Baker Beach rijden we via Higway 1 (kustroute) naar Santa Cruz. Hier willen we lekker over de boulevard lopen en de Mystery Spot meepakken. Na Santa Cruz rijden we naar Gilroy. Hier gaan we inkopen doen bij Walmart (koelbox, stoeltjes, etc.) en Gilroy Outlets (kleding, schoenen, etc!). Als we nog puf hebben, willen we vanavond een filmpje meepikken. We slapen vanavond in Super8.
Dag 4 - 8 juni - Van Gilroy naar Yosemite Village (165 miles)
Vandaag gaan we Yosemite Village verkennen per fiets en ook een aantal korte wandelingen doen. We slapen vannacht in een tent in Curry Village.
Dag 5 - 9 juni - Yosemite NP
Onze eerste flinke wandeling (13,5 km.) staat voor vandaag op de planning. We gaan vanuit Yosemite Village met de bus naar Glacier Point.  Hiervandaan wandelen we via de Panorama Trail terug naar Yosemite Village. Vanavond slapen we nog een keer in een tent in Curry Village.
Dag 6 - 10 juni - Yosemite Village - Lee Vining (137 miles)
Via de Tioga Road rijden we naar Lee Vining. Onderweg willen we in ieder geval May Lake, Olmstead Point en Teneya Lake bekijken. Ook de wandeling naar Soda Springs (Glen Aulin trail)schijnt mooi te zijn. 's Middags willen we naar Bodie, een spookstadje. De zonsondergang willen we meepikken bij Mono Lake. Een van de meest opvallende kenmerken is de aanwezigheid van vreemd gevormde kalksteentorens (tufa's) in het water en op de oever. Het water is 8 keer zouter dan de zee. We overnachten hier in een cottage bij Lakeviewlodge.
Dag 7 - 11 juni - Van Lee Vining naar Death Valley - 220 miles
Vandaag bezoeken we Manzanar National Historic Site en de Alabama Hills. Daarna rijden we door naar Death Valley. We overnachten hier in Stovepipewells, zodat we de zonsondergang bij Sand Dunes kunnen bekijken.
Dag 8 - 12 juni - Van Death Valley naar Las Vegas - 213 miles
De rit door Death Valley staat vandaag op het programma. We zullen hier de bekende plekken bezoeken (Mosaic Canyon-Devils Golf Course-Badwater-Artists Drive-Zabriskie Point-Dante's View) en afhankelijk van de hitte in de auto blijven of af en toe een stukje wandelen! Na Death Valley rijden we door naar Las Vegas. Hier gaan we 's avonds zeker weer genieten van de fonteinen van Bellagio en een natuurlijk een gokje wagen. We slapen de komende twee nachten in MGM Grand.
Dag 9 - 13 juni - Las Vegas
In Las Vegas is zoveel te doen, we zullen ons zeker niet vervelen vandaag! Wat we in ieder geval overdag gaan doen: naar een schietbaan en shoppen.
Dag 10 - 14 juni - Las Vegas - Springdale - 200 miles
Vandaag rijden we de staat Utah binnen en gaat de klok een uur vooruit. Als we redelijk op tijd weg rijden uit Las Vegas kunnen we Valley of Fire, een redelijk onbekend State Park, nog meepakken. Van daaruit rijden we door naar Springdale. Het laatste dorpje voor Zion NP. We slapen hier 2 nachten in een heerlijk luxe hotel: Desert Pearl Inn. 's Middags willen we een paar korte wandelingen in Zion doen: Riverside walk of Emerald Pool.
Dag 11 - 15 juni - Zion NP
De tweede lange wandeling staat voor vandaag op de planning: Angels Landing. Met name het laatste stuk is een uitdaging. Je klimt omhoog met links en rechts de afgrond naast je. Gelukkig hebben we geen hoogtevrees.
Dag 12 - 16 juni - Van Springdale naar Tropic - 90 miles
's Ochtends willen we in Zion nog de Canyon Overlook Trail lopen. Dit ligt aan de oostkant van het park en ligt op de weg richting Bryce, dat onze volgende stop is. Het is nog maar de vraag of we de Canyon Overlook Trail kunnen lopen, want er staan grote wegwerkzaamheden op de planning. Het is mogelijk dat we dan via een andere weg richting Bryce zullen moeten rijden. Hier rijden we eerst naar het eindpunt van het park en bekijken we op de terugweg de uitzichtpunten. Dit is handiger omdat je dan niet iedere keer de weg over moet steken. De uitzichtpunten liggen nl. allemaal langs 1 kant van de weg. Vanaf Sunset Point gaan we de Navajo Queens Garden en Navajo Loop Trails in Bryce lopen. Op dit moment is een deel van deze trail gesloten ivm vallende rotsblokken. Hopelijk is dit in juni wel weer open. We slapen in een cabin op Ruby's Inn RV Park.
Dag 13 - 17 juni - Van Tropic naar Torrey - 103 miles
Misschien gaan we vanochtend proberen om in Bryce van de sunrise te genieten... We hebben vakantie dus het zou ook kunnen dat we lekker uitslapen! Via de Scenic Byway 12 rijden we richting Torrey. Dit is een hele mooie route, maar we moeten nog uitzoeken wat we langs deze route gaan bekijken. Torrey is de uitvalsbasis voor Capitol Reef NP. 's Middags bezoeken we dit Nationale Park. We slapen in the Sandstone Inn.
Dag 14 - 18 juni - Van Torrey naar Moab - 170 miles
Vanochtend hebben we nog even tijd om wat te bekijken in Capitol Reef. Daarna rijden we door naar Moab via Goblin Valley SP. In Goblin Valley staan veel rotsformaties die iets weg hebben van paddestoelen. Misschien dat we ook nog de route via Fisher Towers meepakken. We slapen de komende drie nachten in een cabin op de KOA camping net buiten Moab. Hier hebben we gezellig een bbq voor onze cabin, dus dat wordt lekker smullen.
Dag 15 - 19 juni - Arches (Moab)
Vandaag hebben we de hele dag voor Arches. We moeten ons vanochtend om 8.00 uur melden bij het visitor centre, want we hebben tickets besteld voor de Fiery Furnace guided tour. Terplekke kijken we of we nog naar een aantal andere arches gaan kijken of dat we even lekker gaan relaxen bij onze cabin, want het is waarschijnlijk te warm om de hele dag in het park te blijven. In de loop van de middag/avond gaan we dan weer terug naar Arches, o.a. voor de wandeling naar Delicate Arch waar we de zonsondergang willen bekijken.
Dag 16 - 20 juni - Canyonlands (Moab)
Canyonlands (Island in the Sky district) en Deadhorse Point SP staan voor vandaag op de planning. De welbekende Mesa Arch schijnt heel bijzonder te zijn bij zonsopgang... Misschien dat we hier onze wekker wel voor gaan zetten! Vanavond weer lekker bbq-en!
Dag 17 - 21 juni - van Moab naar Monument Valley - 186 miles
We moeten Moab al weer achter ons laten. We rijden vandaag naar Monument Valley waar we wederom overnachten in een cabin. Dit keer bij Gouldings Lodge. Onderweg komen we verschillende mooie uitzichten/parken tegen. Degene die we zeker willen doen zijn: Moki Dugway/Muley Point en Goosenecks SP
Dag 18 - 22 juni - Van Monument Valley naar Page - 123 miles
We verlaten Monument Valley en rijden naar Page. De klok gaat hier weer een uur terug, dus we hebben vandaag een extra lange dag! In Page willen we ook weer 2 nachten blijven. Vandaag hebben we tijd om na een bezoek aan de Glen Canyon Dam een beetje te relaxen bij Lake Powell. Een mooi plek hiervoor zou Wahweap Marina kunnen zijn.
Dag 19 - 23 juni - Page
Wat we vandaag gaan doen, weten we nog niet precies. We kunnen de Lower Antelope Canyon bezoeken (in 2004 hebben we de Upper al eens bezocht) en. We zouden naar Lee's ferry kunnen voor de Navajo Bridge en Marble Canyon. Een boottocht naar rainbow bridge is ook nog een mogelijkheid of raften op de Colorado river. En er zijn nog vele andere leuke plekken om te bezoeken, bijvoorbeeld: Buckskin Gulch en omgeving, alleen zijn we daarvoor niet verzekerd (daar loopt nl. geen geasfalteerde weg naar toe en we zijn niet verzekerd voor dirt roads).
Dag 20 - 24 juni - Van Page naar Grand Canyon Village - 139 miles
Via Horseshoebend rijden we naar de Grand Canyon. We bezoeken vandaag in ieder geval de east rim. Verder willen we bij Hermits Rest stukjes langs de Rim wandelen. We moeten nog uitzoeken waar we gaan genieten van de zonsondergang, maar dat schijnt overal prachtig te zijn! Vanavond slapen we in Maswik Lodge.
Dag 21 - 25 juni - Grand Canyon Village naar Flagstaff - 79 miles
We gaan de Grand Canyon in! Vandaag staat de Bright Angel Trail op de planning. We weten nog niet hoe ver we gaan wandelen, want elk uur dat je naar beneden loopt, moet je 2 uur rekenen om weer boven te komen. Hoe vroeger je begint aan deze wandeling hoe meer schaduw je hebt. ´s Middags willen we nog een bezoek brengen aan Planes of fame voordat we doorrijden naar Flagstaff.
Dag 22 - 26 juni - Van Flagstaff naar Sedona - tussen de 30 en 130 miles
Vandaag hebben we heel veel mogelijkheden! De volgende plaatsen zouden we willen zien: Wupatki NM, Sunset Crater NM, Walnut Canyon, Oak Creek Canyon en Slide Rock. Je snapt het al: dat is misschien wel iets te veel voor 1 dag! Afhankelijk van weer, temperatuur en zin zullen we ter plaatse kijken wat we wel en niet gaan doen.

Dag 23 - 27 juni - Sedona
Vandaag willen we een jeeptour maken. En verder heerlijk relaxen in de mooie omgeving van Sedona!
Dag 24 - 28 juni - Van Sedona naar Phoenix/Scottsdale - 166 miles
Via Jerome en Watson Lake Park rijden we richting Phoenix. We slapen vanavond in Doubletree Paradise Valley.
Dag 25 - 29 juni - Phoenix/Scottsdale
Vandaag doen we het rustig aan. Beetje shoppen, koffers inpakken en misschien nog iets bekijken in Phoenix. Na het eten leveren we onze auto in en slapen we in het Airport North Radisson hotel vlakbij het vliegveld.
Dag 26 - 30 juni - Van Phoenix naar Brussel
We vliegen van Phoenix via Philadelphia weer terug naar Brussel.
Dag 27 - 1 juli - Van Brussel naar Oost-Souburg
Vanochtend komen we aan op Brussel Airport en rijden we weer terug naar huis...