woensdag 23 juni 2010

Dag 18: Van Monument Valley naar Page

95F

Voor Page hadden we nog geen overnachting geboekt van te voren. Op de camping in Moab hebben we besloten om gewoon voor lekker luxe te kiezen en hebben we het Courtyard geboekt. Julian is vanochtend weer lekker vroeg wakker dus we douchen, eten en gaan op pad. Omdat we in Page weer in een andere tijdzone terechtkomen zijn we hier erg vroeg. We gaan even langs de Walmart en halen dan een broodje bij de Subway. We besluiten dit broodje op te eten bij Lone Rock. Dit is een strand aan de noordkant van Lake Powell waar je met de auto op kunt rijden (9 miles na de Glen Canyon Dam). Dat willen we wel eens zien… en we zijn niet de enigen. We rijden het strand op en zien overal campers staan. Het doet ons een beetje denken aan het Veerse Meer, alleen zijn de campers, caravans, tenten, bbq’s etc. drie keer zo groot. Julian zwemt nog even in Lake Powell en we eten ons broodje op. Een hond vindt mij zo aaardig dat hij gewoon zijn poot even optilt en tegen mijn stoel aanpiest. NOT funny, alhoewel Julian dubbel ligt. Om een uurtje of 1 rijden we naar het hotel en checken in. Heerlijk om weer een gewoon bed en goede airco te hebben (ja we geven het gewoon toe: we zijn verwend!). Ik ga even de was draaien, maar de wasmachines zijn ‘out of order’. Das niet zo handig want we zijn bijna door onze kleren heen en hierna gaan we naar de Grand Canyon en daar kunnen we vast niet wassen. Dus even langs de receptie. Ik kan mijn was aan hun geven voor 10 dollar of zelf naar een Laundromat gaan en het dan zelf doen. Tsja, dat kost ook weer zo’n 2,5 a 3 uur en ik heb zin om naar het zwembad te gaan… dus toch maar de was afgegeven (hopelijk krijgen we alles terug en zijn de kleren niet te veel gekrompen) en zelf lekker naar het zwembad gegaan. De was is uiterlijk morgenmiddag terug en we slapen hier 2 nachten dus dat is geen probleem. Het is erg warm bij het zwembad. Ondanks dat we nu al 2,5 week prachtig weer hebben en veel buiten zijn geweest, verbrand Julian al binnen het uur. We gaan dus terug naar de kamer en schrijven het verslag van dag 16 en 17. Om half zes gaan we eten bij Bonkers. Stond op tripadvisor op nr. 1 en het was inderdaad lekker (we hadden zalm) en de bediening was goed en snel. Dus we hebben een flinke tip achter gelaten. We zijn net terug en krijgen een belletje dat de was klaar is, dat is snel!