vrijdag 25 juni 2010

Dag 20: Van Page naar Grand Canyon

91F
Vanochtend op weg gegaan naar de Lower Antelope Canyon. In 2004 hebben we de Upper bezocht en dat was één van de hoogtepunten van onze vakantie. We hadden gehoopt dat we de canyon in konden zonder gids, maar er waren helaas alleen guided tours. We hebben toen even staan twijfelen of we wel of niet zouden gaan. Uiteindelijk toch maar besloten om het wel te doen, want we wilden er achteraf geen spijt hebben. Dus toch maar tickets gekocht en dat was een goede keuze! Ze zagen ons statief en kregen toen meteen een soort Photo pass mee. Hiermee mochten we langer in de canyon blijven en we hoefden de groep niet te volgen. In de canyon zou een man (Sam) staan die ons tips kon geven voor mooie fotospots. Dus uiteindelijk konden we toch ons eigen tempo bepalen. Ook de Lower canyon vonden we erg mooi. We waren ook op een mooi tijdstip (start van de tour om 10.00) want op een gegeven moment kwam er op één plek in de canyon 3 lichtstralen tot de grond, prachtig! Na lekker op ons gemakje al het moois bekeken te hebben, zijn we doorgereden naar Horseshoebend. Dit is een uitkijkpunt waar je in een kwartiertje naar toe wandelt. We waren bang dat het veel op Goosenecks zou lijken, maar we zijn toch blij dat we de wandeling hebben gemaakt, want die twee zijn eigenlijk niet echt te vergelijken. Het water was erg helder, we vonden dit uitkijkpunt eigenlijk mooier dan Goosenecks. Vervolgens begonnen aan de rit naar de Grand Canyon. Bij Cameron zijn we nog even gestopt bij de Trading Post (hier was het inmiddels 104F, erg warm) voor een broodje. Daarna onze route vervolgd en op een radiozender kwamen nog even wat klassiekertjes uit de jaren 60/70 langs (Elvis, Jerry Lewis, Chuck Berry, Rightious Brothers, en nog veel meer). We kunnen hier echt weinig zenders goed ontvangen via de radio, dat is wel jammer.
De Grand Canyon zijn we ingereden via de oostingang en we hebben bij een paar punten nog even van het uitzicht genoten. Rond een uur of vier zijn we gaan inchecken. Er stond al een behoorlijke rij, maar het ging best snel. We slapen in Maswik Lodge en hebben een soort van vierkante cabin waar 4 huisjes inzitten. Er is helaas geen airco, alleen een fan. We hebben wel een douche en toilet. Het is erg warm in de cabin dus we zetten alle ramen open en halen iets te eten. Julian kijkt nog even een stukje van de NBA 2010 Draft en rond half zes lopen we naar het beginpunt van de westrim. Je kunt de westrim alleen bereiken met een shuttlebus. We zijn met de bus naar Mohavi point gegaan en hebben hier op het gemakje rondgelopen en een aantal foto’s gemaakt. Het is vandaag wederom onbewolkt, dus lastig om een zonsondergang te fotograferen. Daarna nog even met de bus naar Hopi point. Hopi point is een bekende plek om de zonsondergang te fotograferen, dus we waren hier niet alleen! Vervolgens weer terug met de bus naar de Village. Omdat we alleen een hotdog hadden gegeten, heeft Julian nog een burrito gehaald en heb ik nog wat salsa en chips gehaald. Dat smaakte goed! Nu zitten we een herhaling van de wedstrijd Nederland – Cameroen te kijken. Omdat de wedstrijd voor ons middag op de dag werd uitgezonden, konden we niet kijken. Gelukkig heeft Karin ons op de hoogte gehouden van de scores.
We hebben overigens besloten om morgen niet de Grand Canyon in te wandelen. Het is erg warm en we hebben geen zin om dan omhoog te wandelen. Dus we gaan morgen nog even op het gemakje bij de rim kijken en gaan dan richting Flagstaff.

1. Echt wel een mooie foto,hebben jullie goed gedaan met je statiefje (ik herinner me ineens een stukje van vakantie,van eigen huis en tuin deuntje)! Is niet lullig bedoeld hoor.
    Hoe gaat ie met jullie knie'tjes?Houden die het wandelen nog een beetje vol?
    liefs,ka

2. winnende foto, die van de Lower Antelope Canyon!
    liefs, jan en janny

3. dat was weer een drukke dag maar jullie hebben alweer genoten zie ik. die "antilope"
    moeten wij ook maar eens gaan doen, zo te horen is die amezing! Ben blij dat ik nog even dit berichtje heb gelezen. Wij gaan morgen naar Limburg en moeten dus verdere verslagen missen. Maar het zit er al bijna weer op, jammer he! Gelukkig kom je hier en dan is het weer ook lekker, dus hoef je wat dat betreft niet af te kikken. Goeie vlucht terug naar huis en we bellen. dikke knuf mama.