zondag 27 juni 2010

Dag 22: Van Flagstaff naar Sedona

95F

Via de 89a zijn we van Flagstaff naar Sedona gereden. Dat is slechts 30 mijl, maar in temperatuur scheelt het zo’n 20F. Dus we gingen van 75F naar 95F, dat was weer even wennen. Het begin van de route gaat via switchbacks naar beneden. Een route via heel veel bos (dat zijn we niet meer gewend na het rotsige Utah). Er zijn op dit moment trouwens bosbranden in de omgeving (vnml. het noordoosten van Flagstaff), maar daar hebben we geen last van gehad. Onderweg kwamen we nog langs Slide Rock State Park, maar daar stond een behoorlijke file voor, dus zijn we maar doorgereden. In Sedona zijn we nog even naar de Chapel of the Holy Cross geweest. Dit is een kapel die in de rotsen is gebouwd.
Daarna hebben we eigenlijk een beetje doelloos rondgereden, want elke plek waar we wilden lunchen stond dat je een Red Rock Pass nodig had om daar te mogen parkeren. En die hadden we niet! Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Red Rock State Park. Hier hebben we een kleine wandeling gemaakt en onze broodjes op een bruggetje boven een beekje (in de schaduw) opgegeten. Alleen zat ik daar niet zo heel erg rustig. Bij het Visitor centre stond nl een bordje: Natural habitat of rattlesnakes and tarantulas… Beren vind ik niet erg, maar slangen en spinnen, daar heb ik het niet op! Dus bij elk geluidje en ritseltje zat ik ongeveer op Julians nek!
’s Middags nog even lekker gerelaxt bij het zwembad en daarna een heerlijke salade gegeten in Sedona. Ook hebben we de Broken Arrow tour bij Pink Jeep Tours gereserveerd voor morgenmiddag.

1 opmerking:

  1. nog even snel op de valreep!
    nu 8 uur en we vertrekken om half 9 dus wilde ik nog even kijken of er wat was geschreven.
    lijkt me fantastisch, zo'n jeeptour. veel plezier en tot bels. x mam

    BeantwoordenVerwijderen