donderdag 24 juni 2010

Dag 19: Page

98F

Vandaag hebben we een speedboot gehuurd. Het was hartstikke leuk! Hier in Amerika krijg je zo’n boot gewoon mee, terwijl je in Nederland een vaarbewijs nodig hebt. We wilden wel eens weten hoe dat voelt op zo’n snelle boot, dus hebben we deze kans gepakt. Het weer was vandaag weer super: alleen maar zon. We zijn naar Antelope Point Marina gereden en hebben onze auto daar geparkeerd. Het was even zoeken waar we nu heen moesten, want dit stond niet duidelijk aangegeven. Toen we het uiteindelijk hadden gevonden, moesten we nog geen 500 meter lopen naar het begin van de haven over een soort van steiger. Hier reden van die golfkarretjes af en aan om mensen van de kant naar de bootverhuur te brengen, typisch Amerikaans: ze hebben overal baantjes voor gecreëerd (wij hebben natuurlijk gewoon gelopen!). We hebben ons gemeld en we konden kiezen tussen een skiboat of een deck cruiser. De skiboat was iets duurder, maar die ging dan ook veel harder, daarom hebben we voor de skiboat gekozen! We hadden de boot voor 2 uur gehuurd. We werden naar onze boot gebracht en er werd gevraagd of we ervaring hadden (nee dus). Toen kregen we een zeer korte uitleg over de knoppen en hoe we moesten varen en toen mochten we gaan! Niks geen uitgebreide instructie of uitleg waarbij iemand het voordeed, nee hoor: you’re all set to go! Julian had net de boot van de steiger afgevaren en toen was de instructeur zijn clipboard vergeten… Nou dan is het best lastig om weer terug te gaan. Het is niet makkelijk om de boot te besturen als je heel zachtjes vaart. Maar goed, het is gelukt. De haven uit mochten we nog geen golven maken dus moesten we erg langzaam varen. Daarna mocht de power erop! In het begin was het nog een beetje onwennig, maar Julian kreeg de smaak goed te pakken en binnen 10 minuten leek hij wel een ervaren kapitein die over het water zwierde! In het begin ben ik wel meteen mijn t-shirt verloren… we gingen opeens erg snel en hadden niet al onze spullen opgeborgen, dus mijn t-shirt ging de lucht in en vervolgens het water. Eerst zagen we hem nog wel liggen, dus zijn we omgedraaid, maar daarna zagen we m niet meer, dus helaas pindakaas.
Ik heb ook nog even achter het stuur gezeten. In het begin vond ik het eng, maar dat komt omdat de boot erg snel reageert en als je langzaam vaart dan lijkt het net of je de verkeerde kant op gaat. Dus gas erop en alles kwam goed! We zijn eerst een stukje de Navajo Canyon ingevaren en toen nog een stukje de andere kant op. Af en toe even stil gelegen om wat te eten en te zwemmen, maar verder lekker gecruised! Om 2 uur de boot weer ingeleverd en terug gegaan naar het hotel. Daar om een andere kamer gevraagd omdat de airco lekte. Vervolgens heb ik nog even lekker bij het zwembad gelegen en heeft Julian nog wat geïnternet. We hebben net gegeten, een ijsje gehaald en kijken nu lekker een beetje tv en werken het verslag bij. Morgen gaan we richting de Grand Canyon.

1. Hallo Nicoline en Julian,

Ik krijg er steeds meer zin in als ik jullie verslag lees. Mijn dochters lezen ook mee en je raadt het al, aangezien wij ook naar Page gaan, moet er dus een speedboot worden gehuurd (je wordt bedankt! (-;
    Heb je voor mij het adres en kun je er ook achter waterskien?
    (Wat zijn de kosten?)

Heel veel plezier verder!

Klaas

2. Leuke dag zeg echt gaaf, als een echte kapitein achter het roer! Mooie foto's ook, lijken wel veel op die van ons:). Zijn blij dat jullie weer kunnen internetten en tijd hebben om verslag te doen. Kunnen wij ook nog nagenieten van onze vakantie want zodra je thuis bent en weer aan 't werk, is die heel snel weer vergeten...
    Geniet er lekker van hoor en hopelijk blijft de temperatuur draagbaar want 98 gr is toch wel heel hot.